Thursday 18 April 2013

hijau daun

assalamualaikum , lama xupdated blog nie , asyik duk melayan instagram, what'app dan wechat. benda tengah baru semua orang mengejarnya. opps , nak tulis blog ni pun kene ade mood baru boleh buat karangan . hehe.

firstly, tulis blog ni pun bukan nak cakap ape-ape pon tapi nak kenang kembali someone yang penah hadir dalam hidup admin.

Q: pernah tak kita membenci seseorang disebabkan orang lain. A: jawapan ada dalam diri anda.

kita terlampau mengikut pendapat orang lain berbanding kata hati yang menilai kebaikan dan kejujuran seseorang itu. orang selalu pandang pada luaran sahaja tetapi nescaya dalaman kita orang tidak memahami hanya yang maha esa sahaja yang tahu. kesilapan seseorang tu tak perlulah diingati tapi kesilapan itulah menjadi penghasut hubungan silatulrahim. tambahan lagi sikap ego yang menjadi-jadi runtuhlah sebuah ikatan yang sudah mula bertapak dalam hati semua insan yang mengenali. hari berganti hari , tahun berganti tahun . tapi tiada siapa pun yang mahu memulakan perhubungan baru dan lupakan kesilapan yang lalu.

value of the story : kenalilah sahabat kita luaran mahupun dalaman, insyAllah ikatan ukhwah akan terbina       tanpa penghalang keruntuhan sesebuah ikatan.


No comments:

Post a Comment